Gabriel Adamiec
|
Stanowisko:Burmistrz Godziny przyjęć:tel. +48 602 181 303
środa - w godz. 9.00-13.00
(Interesanci proszeni są o wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu spotkania). Obowiązki:Burmistrz organizuje pracę Urzędu i jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych miasta . Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy: 1. Kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz, 2. Prowadzenie gospodarki finansowej Urzędu, 3. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, 4. Składanie jednoosobowo oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w ramach upoważnień udzielonych przez Radę, 5. Ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej, 6. Wykonywanie uchwał Rady i przedkładanie na sesjach Rady sprawozdań z ich wykonania, 7. Realizacja interpelacji posłów i senatorów oraz interpelacji i wniosków radnych. 8. Gospodarowanie mieniem gminy zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie Radzie wniosków i propozycji w tym zakresie, 9. Reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym, administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami administracji rządowej, 10. Koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej, 11. Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów, 12. Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień, 13. Nadawanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, zatwierdzanie regulaminu pracy Urzędu, instrukcji i regulaminów wewnętrznych wydziałów oraz wydawanie zarządzeń, postanowień i poleceń służbowych, 14. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady, 15. Do kompetencji Burmistrza należy również bezpośredni nadzór nad sprawami z zakresu: a) zagadnień obrony cywilnej, b) ochrony informacji niejawnych, c) ochrony danych osobowych, d) ewidencji ludności i urzędu stanu cywilnego, e) obsługi prawnej.
|
0 |
|
2 |